Salvadparken i Roskilde telt og mennesker kaffe

Et døgn i Salvadparken

Foto: Mads Tolstrup

Forårstur til Salvadparken ved Mads Tolstrup - Telt, stjernehimmel og bålmad med lokale produkter

Om Mads Tolstrup
Fotograf og stifter af Montem Adventure, hvor jeg arbejder med fotokampagner og marketingskoncepter i genren Outdoor Lifestyle. Naturen giver mig et godt energiboost og når vejret er imod mig får jeg alligevel en succesoplevelse ved at "besejre" naturen og stadig få en fed tur - denne følelse er god at tage med tilbage til arbejdet i byen. Jeg bruger naturen som fotostudie og søger derfor konstant efter nye spændende områder i Danmark og i marts 2020 fik jeg muligheden for at besøge flere steder omkring Roskilde Fjord hvilket var en stor succes. Jeg ser frem til at opdage flere kroge i området eks. Kornerup Å på paddle board.

"Vi ankom i bil direkte fra København til parkeringspladsen ved Salvadparken, som er placeret blot 20 meter fra det første shelter.

Først tilberedte vi de medbragte råvarer ved shelterets bålplads, i de sidste timers aftensol.

Inden aftensmaden gik vi 400 meter langs en fin sti, som starter lige ved shelteret og her fulgte vi fjordens bred.

Her er der rig mulighed for at nyde Roskilde fjords idylliske omgivelser og på vejen mødte vi fiskere som jublede over dagens fangst.

Efter gåturen færdiggjorde vi aftenens tre retter over flammerne og nød maden i skumringen, med udsigt over Fjorden.

Det er et helt ideelt spot til større grupper og man kan sidde omkring 10-15 mennesker omkring bålet.

Vi gik til ro under stjernerne i shelteret og et medbragt telt.

Næste dag blev vi vækket af fuglene ved solopgang. Der kom gang i bålet til morgenmaden, der stod på grøntsager og æg.

Derefter gik vi nord for shelterpladsen, på stien langs Fjorden, med en varm kom kaffe i hænderne.

Vi pakkede herefter vores grej, for at sætte kurs tilbage mod byen.

Vi tilbragte sammenlagt 18 oplevelsesrige timer ved Salvadparken. Næste gang påtænker vi at komme til Salvadparken på paddleboard via Hove Å, som løber direkte til shelterpladsen.